2017. június 7., szerda

Fánk rizslisztből cukor,tojás, laktóz és gluténmentesen

Ma olyat alkottam,hogy a hajamat majd eldobtam :D isteni , tökéletes fánkot rizslisztből , Orgran gluténmentes gluténpótló segítségével . Szerintem fantasztikus könnyen kezelhető tészta lett belőle. És ami a legjobb ez a fánk cukor,tojás, laktóz és gluténmentesen. Lépésről lépésre leírom hogyan készítettem.

Hozzávalók: 

200 g rizsliszt (5*40 g)
40 g Orgran gluténpótló
15 g friss élesztő
50 g eritritol ( aki édesebben szereti tehet még hozzá) 
1 csipet só
2 ek étolaj
200 ml laktózmentes tej

A rizslisztet, gluténpótlót, friss élesztőt,sót, eritritolt egy tálba mérem és összekeverem. Hozzáadom a 2 ek étolajat, és a 200 ml langyos laktózmentes tejet. Robotgép dagasztószárával sima tésztát gyúrunk belőle.Gyönyörűen elfog a tál falától válni. Én sütőben kelesztettem a következő módon.A sütőt 40 fokra előmelegítettem a tésztát fém kis tálba tettem alufóliával lefedtem és 40 percig kelesztettem. Ezután olajos kézzel tetszőleges méretű fánkokat formáztam egy tepsire tettem alufóliával letakartam és további 5 percig pihentettem a sütőben. Eközben öntött vas lábast felöntöttem félig étolajjal és közepes hőmérsékleten elkezdtem felforrósítani. Nem vettem fel a gáz hőmérsékletét mert akkor csak megkapja a fánkokat de nem sül át. Legyünk türelmesek várjuk meg míg közepes lángon felforrósodik és úgy süssük ki. Először a fánkok lesüllyednek a lábas aljára de pár másodpercen belül feljönnek a felszínre úszni. 3-4 db fánkot süssünk egyszerre hogy legyen helyük körbe körbe "úszni". Ezután konyhai törlőpapíron lecsepegtetjük a felesleges olajtól.Én pár darab fánkot olvasztott csokoládéba mártottam. Torras csoki glutén,tojás és cukormentes de nem laktózmentes így aki érzékeny az helyettesítse,valamint aki cukorbeteg az a szines cukorkákat hagyja le és csak a csokiba mártsa( anyukámnak lett külön csak csokis készítve). Lekvárt aki cukorbeteg diabetikus lekvárt használjon,illetve porcukor helyett porrá őrölt eritritet.  





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...