2017. április 15., szombat

Fánk gluténmentesen GM



Hozzávalók: 

490 g naturbit alfamix 
10 g tápióka keményítő
1 cs instant élesztő

2 ek gyümölcscukor

6 g útifű

3 m méretű tojás tojássárgája

1 közepes méretű alma reszelve
2 dl tej (+ szükség esetén még apránként)
80g vaj
fél citromhéja
1 m vanília aroma
1 mk só

Előbb a száraz hozzávalókat mérjük a tálba majd a folyadékokkal sima tésztát gyúrunk. A lényeg hogy jól gyúrjuk meg a tésztát mert akkor fog szépen megkelni. A tésztát 50 fokos sütőbe tettem kelni 30 percre majd kivettem átgyúrtam kiszaggattam kilyukasztottam és további 15-20 percre letakarva a konyhapulton pihentettem. Ezután fogtam az öntöttvas lábasomat és félig engedtem olajjal elkezdtem közepes hőmérsékleten melegíteni majd mikor felforrósodott elkezdtem belerakni a fánkokat. Első pillanatban lesüllyednek majd szépen feljönnek az olaj felszínére. Gyönyörűen megsülnek az öntöttvas lábasban és nem szívják magukba se az olajat se meg nem égnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...