2017. május 31., szerda

Meggyes Piskóta Alfamix barna lisztkeverékből gluténmentesen

Facebookon,láttam páran tanácskoztak arról,hogy vajon a Hunorganic Kft. új lisztkeverékéből lehet e piskótát sütni,mivel fűszeres lisztkeverékről van szó.Gondoltam ha már kaptam kipróbálásra lisztet akkor miért ne kísérletezzek vele?! Végül is azért kaptuk ezt a mintát ,hogy új dolgokat mutassunk be belőle.


Hozzávalók:

4 db M méretű tojás
4 ek kristálycukor
4 ek Alfamix barna lisztkeverék
pár szem meggy

A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük,míg a sárgáját a cukorral fehéredésig keverjük. Ezután a sárgás masszát hozzátöltjük a felvert habhoz, 4 ek alfamix barna lisztkeveréket és óvatos mozdulatokkal spatula segítségével összekeverjük. Előmelegített sütőben 170 fokon tűpróbáig sütjük,az én sütőmben a sütési idő  20 perc volt fodros piteformában. Megvárjuk míg kihűl leporcukrozzuk és tálalhatjuk.

Véleményem: Szerintem egy nagyon finom sütemény lett belőle meglepő számomra,hogy egy ilyen karakteres fűszerezésű lisztkeverék édesnek is tökéletes. A piskóta szép levegős lett a meggyel jól harmonizál,kicsit mintha meg meg csipkedné a nyelvemet de ettől még jobban tetszik,és külön tetszik,hogy apró magvak is vannak benne.Fantasztikus puha,ízekkel gazdagított meggyes piskóta készült belőle :) Továbbra is áldás Horváth Miklós két ügyes kacsójára.


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...