2017. június 10., szombat

Lángos rizslisztből glutén,tojás, cukor, tej, élesztőmentesen

A napokban kipróbáltam a fánkot rizslisztből Orgran gluténpótló porral,nagy sikert aratott itthon is meg úgy láttam,hogy a Julcsi gluténmentes süteményei  facebook csoportomban is sokak érdeklődését felkeltette :) Most újra kísérletet tettem méghozzá lángost készítettem rizslisztből glutén, cukor, tej, tojás, élesztőmentesen. Bizony élesztő nélkül is ellehet készíteni a lángost :) valamint tej se szükséges hozzá,hogy fincsi lángost ehessünk. Én "csak" gluténérzékeny vagyok,de úgy látom sokaknak társulnak az érzékenységek ,allergiák ezért szeretnék minél több olyan receptet megalkotni amit a különféle diétát tartók is fogyaszthatnak.
FIGYELEM: A lángos tésztája tejmentes!!! DE mivel én nem vagyok tejérzékeny ezért laktózmentes tejfölt tettem rá.

Hozzávalók: 

200 g rizsliszt
8-10 g só (ízlés szerint)
6 g sütőpor
3 ek étolaj
20 g burgonyapehely
1-1,5 dl ásványvíz (szénsavas)

Az hozzávalókat jól összedolgozzuk,, majd 5 részre osztjuk kör alakúra formázzuk, lekenjük olajjal,letakarjuk frissen tartó fóliával és 10 percig pihentetjük. Amíg a lángos pihen felforrósítjuk az olajat, öntöttvas lábast használtam amit félig felöntöttem étolajjal és közepes hőfokon felforrósítottam.Nem szabad magas hőfokon sütni mert akkor megkapja de nem sül át valamint tartalékon sem ajánlatos mert akkor csak az olajat szívja magában.Legyünk türelmesek és várjuk meg míg kellőképpen felmelegszik. Mikor elérte a kívánt hőmérsékletet tegyünk bele egy lángost ami ekkor le fog süllyedni de pár másodperc múlva elkezd feljönni a felszínre, ha nem jön fel picit mozgassuk meg villával. Várjuk meg míg szép aranybarna színt kap és fordítsuk meg.Mikor elkészült tegyük konyhai papírtörlőre és ízesítsük kedvünk és diétánk szerint. Még egyszer hangsúlyoznám a lángos tésztája tejmentes viszont mivel én nem vagyok tejérzékeny ezért tejfölt tettem feltétnek rá! 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...