2017. június 11., vasárnap

Császár zsömle glutén, tejmentesen

Ma voltam egy 100 ft-os boltba ahol találtam alma szeletelőt, és úgy megtetszett,hogy 290 ft-ot nem sajnálva megvásároltam :D . Nézegettem a szeletelőmet, mondom fémből van meg kellene próbálni milyen mintát nyom.Épp a jól bevált kenyér/zsömle/buci receptemet készültem megcsinálni mikor is elővettem a szeletelőt rányomtam a zsemlegombócra és csodaszép császárzsemlét készítettem :D .

Gyors kovász: 
1 tk méz
1 dkg friss élesztő
10dkg nutri free mix per pane
1dl víz

A hozzávalókat sima folyósabb masszává keverjük majd minimum 5 órán keresztül konyhapulton nagy keverőtálban folpackkal lefedve pihentetjük.Ez idő alatt 2* keverjük át a masszát ami folyósabb állagból befog sűrűsödni óriási buborékosra fog nőni és mikor átkeverjük összefog esni az egész.

Tészta recept: 

30 dkg Nutri free mix per pane lisztkeverék
2dkg friss élesztő
1 tk só
az előzőleg elkészített összes kovász
2,5 dl víz
2ek olaj

A liszthez mérem a friss élesztőt amit nem futtatok csupán csak belemorzsolok. Ezután a többi hozzávalót is belemérem és sima (gofri sűrűségű) hígabb tésztát kavarunk ki. Nagy műanyag edényben a tésztát folpackkal lefedve duplájára kelesztjük .

A tésztát ekkor 8 gombócra osztom,majd fogjuk az alma szeletelőt és  rányomjuk a mintát. Én most tesztelésnek 2 császárzsemlét készítettem. 170 fokra légkeveréses sütőbe teszem és kb 20 perc alatt készre sütöm.












Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...