2017. október 4., szerda

Diós kosárkák gluténmentesen Hadarik Rita Linzer céllisztből

Az ősz beköszöntével előkerülnek a szezonális gyümölcsök, termések ilyen a dió is . Gazdag élelmi rostokban, vitaminokban és ásványi anyagokban pl: vas, magnézium, kalcium, stb. Elképesztően sok pozitív tulajdonsággal bír és mellesleg a konyhában sem kerülendő. Kiváló nassolni való, őszi sütemények elengedhetetlen alapanyaga. Ilyen a dióhabos kosárka is, anyukámék gyerekkoromban sokat késztették ezt a fajta sütit, apával minden évben mentünk diót szedni amit magunk törtünk meg,és daráltunk le. Emlékszem,hogy anyuék fényes kis kosárkákba sütötték és volt rá alkalom ,hogy beleragadt,de akkor is megettük hiszen az íze volt a lényeg és nem a külleme.Mióta lisztérzékeny vagyok nem csináltunk ilyen sütit,de jó ideje szemezek vele. A napokban apa hozott haza diót és visszaemlékeztünk a régi időkre ezzel együtt eszünkbe jutott ez a finomság is . Anyát megkérdeztem hogyan készítette annak idején, amit aztán átkonvertáltam gluténmentessé.Néha a konyhában vegyésznek érzem magam pláne úgy hogy mindig gumikesztyűben,mérőpoharakkal , mérleggel stb rohangálok,számolgatok és grammra pontosan állítom össze a dolgokat különben összedől a rendszer :D Mivel a kosár alapja linzertészta nem volt kérdés számomra, hogy milyen lisztet fogok hozzá használni.  Ezért is jó a szekrényben tartani olyan célliszteket is mint pl Hadarik Rita Linzerliszt , nem mindig van az embernek ideje, türelme pepecselni a konyhában,nem kell számolgatni miből mennyit teszek bele, erre pláne akkor nincs energiám mikor időhiányában vagyok. Mindent a csomagoláson leírtak szerint csináltam annyi változtatással, hogy a tésztába reszeltem egy fél citrom héját is.Tölteléknek dióbabot készítettem, ami roppant egyszerű kikeverni, na meg alá egy kis baracklekvár aztán sütő és már kész is. Szeretem az olyan sütiket ami kiadós,nem kell vele egész nap pepecselni, könnyű megcsinálni és olyanok akik nem jártasak a konyhában is pikk-pakk össze tudják dobni.

Recept: 

A linzer tésztát a csomagoláson található leírás alapján készítjük el annyi változtatással,hogy egy fél citrom héját reszeljük még bele .

 Dióhab: 

4 db tojásfehérje
65 g cukrozott darált dió
1 ek cukor 
fél citrom reszelt héja + leve

A tojásfehérjéket kemény habbá verjük egy evőkanál cukorral ,majd a cukrozott dióval, a reszelt citromhéjjal és annak levével óvatos mozdulatokkal ügyelve,hogy a felvert habot ne törjük össze, egyneművé keverjük. 



( karácsonyra hangolva ) 
A  csomag tartalmát egy tálba öntöttem, hozzámértem 150 g felkockázott vajat és 90 g porcukrot. Gyors mozdulatokkal összemorzsoltam. 
1 egész m méretű tojást  és fél citrom reszelt héját hozzáadtam a morzsalékhoz, és rugalmas egynemű tésztát gyúrtam belőle. Amikor a tál falától az összes liszt elvált akkor készült el a tészta. Ezután 30 percig a konyhapulton pihentettem. 
12 db kosárka formát vékonyan kiolajozunk, 10 cm átmérőjű kerek kiszúróval kiszaggatjuk a tésztakorongokat.  A formába helyezzük a képen látható módon, egy csipettel a forma oldalához nyomkodjuk és mikor mind a 12 kosár elkészült 
(Ebből a mennyiségű dióhabból 12 kosárka készíthető el, a a kimaradt tésztát felhasználhatjuk pl. linzerkarikának,vagy csokis perecnek)
, sütésálló sárgabarack lekvárral töltjük meg félig a kosarakat. 

Ezután ráhalmozzuk a lekvárra a dióhabot és előmelegített sütőben 170 fokon 15 perc alatt aranybarnára sütjük.


(Promóció)


2 megjegyzés:

  1. Csodálatosan szépek Julcsi!!! Köszönöm, hogy ilyen csodálatosat sütöttél a linzer lisztkeverékből!!! <3

    VálaszTörlés

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...