2018. június 6., szerda

Macaron gluténmentes

Nos én sem macaron recepttel a kezemben születtem  így a sütimhez a következő receptet használtam : https://cookpad.com/hu/receptek/1926740-malnas-macaron én nem használtam hőmérőt szemre néztem.A macaronhoz Naturbit Mandulalisztet választottam ami garantáltan gluténmentes: https://hunorganic.com/…/naturbit-glutenmentes-mandulalisz…/ Nagyon szép mutatós és valóban finom édesség de nekem túl édes.

Hozzávalók:

80 g porcukor
80 g Naturbit mandulaliszt
30 g tojásfehérje 
80 g kristálycukor
26 ml víz
30 g tojásfehérje
piros ételfesték

A tojást konyhapulton tartottam 3 napig ezután a porcukrot, mandulalisztet és tojásfehérjét ( 30 g) egy tálba mérjük és alaposan.
Ezután a kristálycukrot a vízzel feltesszük a tűzhelyre és közepes lángon, az eredeti recept szerint 121 fokig kell melegíteni de mivel nincs hőmérőm ezért én ezt úgy csináltam hogy felforraltam a vizet elszámoltam 20-ig és lezártam a gázt alóla. 
Míg főtt a szirup addig a tojásfehérjét elkezdtem felverni majd a cukros szirupot vékony sugárban hozzácsurgattam,beletettem a színezéket és folyamatosan kevertem végül kihűlésig habosítottam a kézi mixerrel. 
Mikor a hab elkészült kisebb adagokban óvatosan a mandulás masszához kevertem ahogyan az eredeti recept is írja a hab nem baj ha összeesik ,de miután kikevertük és habzsákba tettük fél órán keresztül pihentessük a masszát.
A masszát én szilikonos macaron formára nyomtam megszórtam cukorkákkal és így pihentettem 1 órán keresztül a konyhapulton. 
Előmelegített sütőben 130 fokon 25 percig sütöttem.Az elkészült sütiket kedvenc krémünkkel töltsük meg. A recept ugyan azt írja, hogy tegyük légmentesen zárt dobozba nos én nem tettem csak simán tányéron beraktam a hűtőbe és másnap is ropogós volt. 



Sütési/főzési alapanyagaimat a Hunorganic Kft. webáruházából rendelem
Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...