2019. március 23., szombat

Almás táska gluténmentesen és laktózmentesen

Tészta:
50 dkg alfamix
10 dkg laktózmentes vaj
2 db M méretű tojássárgája
9 dkg porcukor
3,5 dkg friss élesztő
2 bő evőkanál laktózmentes tejföl
150 ml laktózmentes langyos tej+50 ml ha igényli a tészta
1 csipet só

Töltelék: 
2 db nagyobb alma
1kk fahéj
2-3 ek cukor
fél citrom leve
1 ek étolaj
1 ek rizsliszt

A tejet, tojássárgáját és élesztőt elkeverjük,majd hozzáadjuk a vajat, porcukrot, tejfölt, alfamixet végül a sót és sima tésztát gyúrunk belőle nem kell megijedni az álagától ugyanis ragadósabb lesz a tészta én szilikon spatula segítségével formáztam gombóccá. A tésztát enyhén kilisztezett (alfamix) edénybe helyeztem frissen tartó fóliával letakartam és a konyhapulton 1 órán keresztül kelesztettem. Gyönyörű hólyagosra kelt ez látszik is a képen, laza szerkezetű ragacsosabb tészta.Ezután fél cm vastagra nyújtsuk a tésztát tetszőleges méretű kockákra vágjuk lekenjük tojással,közepére almatölteléket halmozunk batyukánt zárjuk a négy sarkát és lekenjük őket tojással.

Töltelék: Meghámoztam az almát lereszeltem töltöttem rá pici citromlevet.Egy lábasba 1tk olajat öntöttem és beletettem a kinyomkodott almát,fahéjat,cukrot és rizslisztet. Megfőztem és ezzel töltöttem a batyukat.


180 fokos előmelegített sütőben 34-40 perc alatt aranybarnára sütjük.
Tipp: a gyúrást végezzük gumikesztyűben így jobban lehet bánni a tésztával.
A tésztát kb fél cm vastag lappá nyújtottam és nagyobb kockákat vágtam ki belőle, ebbe helyeztem a tölteléket majd a tészta sarkait ráhajtottam.



Sütési és főzési alapanyagaimat a HUNORGANIC Kft. webáruházából rendelem : https://hunorganic.com/mentes-webaruhaz/


Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...