2017. április 14., péntek

Csíkos kalács gluténmentesen

Húsvétkor az egyik legnagyobb fejtörést a kalács elkészítése adja.Ugyanis a gluténmentes lisztkeverékek teljesen másképp viselkednek mint a hagyományos búzás verziók. A következő kalácsrecept kakaó mellé vajjal megkenve igazán ízletes.
Tészta:


2 dl laktózmentes tejszín 

2 dl laktózmentes tej 

1 tojás

csipet só

2 ek burgonyapehely

5 ek porcukor

60 dkg naturbit alfamix
3 dkg  friss élesztő 

A hozzávalókat egy tálba mértem (az élesztőt is simán hozzátettem nem futtattam) és kézzel bedagasztottam a tésztát majd meleg helyen duplájára kelesztettem. 

Kiborítom a tésztát jól átgyúrtam megfeleztem az egyik feléhez 2 tk holland kakaóport + 3ek langyos vizet összekeverve belegyúrtam a tésztába. 
A fehér lapot téglalappá nyújtottam és kb 5mm vastagra majd a kakaós tésztát szintén. 
Egy egész tojást jól elkevertem megkentem a fehér lapot rátettem a barna lapot kicsit nyújtottam még rajta bekentem tojással és feltekertem. 
A tésztát formába tettem( én formaelválasztó sprayt használok) lekentem olajjal lefedtem alufóliával és 50 fokos sütőben 20 perc alatt ismét kelesztettem. 
Ezután levettem a fóliát a tésztát lekentem tojással hőmérsékletet 170 fokra emeltem és kb 45 perc alatt készre sütöttem.
Ne süssük nagy hőfokon mert megég a teteje a belseje pedig nyers marad. 
Tipp: 4-5 db lyukat a tetejére szívószállal csinálhatunk hogy a gőz tudjon távozni és ne repedjen meg a kalács. 
A kalácsot sütés során még kétszer lekentem tojással. Elsőnek mikor betettem másodszor 5 perccel azelőtt hogy elkészült volna.
Kihűtöttem a kalácsot konyharuhán majd felszeleteltem.



Sütési alapanyagaimat a Hunorganic Kft. webáruházából rendelem

Készítette: Csné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...