2017. május 20., szombat

Tiroli rétes gluténmentesen

Tészta:
45 dkg naturbit alfamix
2 db tojás
1 csipet só
15 dkg porcukor
2 bő ek tejföl
1 csomag sütőpor
25 dkg margarin

Almás:
1.5 kg alma
pici fahéj
1.5ek citromlé
3 ek cukor (almafajtától függ) 
1tk olaj

Meghámoztam az almát lereszeltem töltöttem rá pici citromlevet.Egy lábasba tettem 1tk olajat és beletettem a kinyomkodott almát meg egy pici fahéjat. Töltöttem rá pici citromlevet és 3ek cukrot. Kb 10 percig főztem míg el nem főtt a leve majd félretettem hűlni.
(ez az almás töltelék akkor kell csak ha almás készül de ha más ízesítést is szeretnél akkor felezd el a mennyiséget)

Túrós: 

250 g túró
2 tojássárgája
ízlés szerint cukor
1 kis marék mazsola
2-3 ek tápióka keményítő
citromhéj



A hozzávalókat egy tálba mérjük és kézzel jól összedolgozzuk.


A lisztet elkevertem a porcukorral a sütőporral. Majd hozzámorzsoltam a margarint hozzátettem a tejfölt és a tojásokat és alaposan összegyúrtam. 4* hajtogattam meg a tésztát.


Hűtőbe tettem fél órára.Ezután a tésztát 4 részre osztottam.


Amilyen vékonyra csak tudjuk kinyújtjuk kockává alfamixel megszórt felületen. 


A tészta közepére helyeztük a tölteléket .


Egyik oldalát megkenjük tojással és a töltelékre hajtjuk a tészta mindkét részét.


Kiolajozott kenyérformába helyezzük és újra megkenjük tojással. 


Rácsos mintát készítünk rá ( nekem van egy rácsozó hengerem amivel ellehet a mintát készíteni ilyet pl itt tudtok megrendelni .


Lekenjük tojással és előmelegített sütőben 170 fokon 40 percig sütjük. 












A recept a Julcsi gluténmentes süteményei blogeréé. A blog tulajdonosa által feltett képet, szöveget,receptet a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény értelmében a szerző engedélye nélkül bármely más webhelyen, nyomtatásban közzétenni, nagyüzemi helyeken,éttermekben,cukrászdákban megjelentetni és felhasználni a szerző írásos beleegyezése nélkül tilos!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...