2017. augusztus 31., csütörtök

Túrós rúd /Bukta RIZSLISZTBŐL glutén,laktóz, élesztőmentes

Egy jó ideje kísérletezek a rizslisztből készült süteményekkel és azt kell,hogy mondjam egyre jobban rááll a kezem a tésztára,minél több süteményt készítek belőle annál jobban tudom kezelni a rizslisztes tésztát és mostanra ott tartok hogy húúú hol voltál rizsliszt eddig? Nagyon jó és mellesleg sok mindentől mentessé lehet tenni a termékeket ezáltal,valamint a rizslisztnek nincs annyira húzós ára mint a lisztkeverékeknek,így akik nem tehetik meg,hogy lisztkeveréket használnak egyéb diéta vagy anyagi,földrajzi elhelyezkedés miatt annak nagyszerű alternatíva lesz a rizsliszt.Én a rizslisztes termékekhez használok,Orgran gluténpotló port ami nagyszerűen kezelhetővé teszi a tésztát,érdemes beszerezni,hiszen egy csomag Orgran por 5 süteményhez elég.

Hozzávalók:

160 g rizsliszt
40 g Orgran gluténpotló
1 tk méz
1 mk só
1 M méretű tojás
fél cs sütőpor
2 ek cukor
1 ek laktózmentes tejföl 

Tölteték: 
250 g laktózmentes túró
2 db M méretű tojássárgája
cukor ízlés szerint
1 ek rizsliszt
1 ek laktózmentes tejföl

Kenéshez:
1 egész tojás

Mártogatáshoz:
A végeit olvasztott csokoládéba mártottam 

A tészta hozzávalóit egy tálba mérjük,először a száraz összetevőkkel kezdjük ezt jól összekavarjuk ,ezután a sütőport végül hozzáadjuk a folyadékokat.Jól gyúrható tésztát készítünk és félretesszük 15 percre pihenni. Közben elkészítjük a tölteléket, minden hozzávalót összekeverünk,próbáljunk meg minél simábbra keverni. 
Rizslisztes felületen kinyújtsuk kb 4 mm vastagságúra és felvágjuk tetszőleges nagyságúra,megkenjük tojással,a  közepére túrókrémet halmozunk és a képen látható módon felhajtjuk.
Lekenjük tojással várunk 5 percet újra lekenjük a közepét késsel megszúrjuk.

A tészta széleit miután levágtam a maradék tésztát összegyúrtam és 2 db-ot elkészítettem lekvárosan is buktának.
Maradt egy pici tésztám így kettőre készítettem rácsot. Meglepő módon tökéletesen lehetett húzni rajta a rácsozót. 

Előmelegített sütőben 170 fokon sütőtől függően ( én 25 percig sütöttem) aranybarnára sütjük.

TIPP: Amikor elkezd pirulni vegyük ki a tésztát és kenjük le még egyszer tojással így lesz szép aranybarna.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...