2017. október 22., vasárnap

Battenberg sütemény Hadarik Rita Gyümölcskenyér céllisztjéből gluténmentesen

Battenberg torta! Magát az inspirációt a kedvenc műsoromból vettem, sütési példaképeim Mary Berry és Paul Hollywood.Nagyon nagy arcok és zseniálisan sütnek. Igaz gluténos süteményeket készítenek de áttudom variálni gluténmentessé ami sokszor nem könnyű. Az eredete képlékeny ,talán Viktória hercegnőhöz kapcsolódik.De ez mindegy is maga a süti eleganciát, tökéletességet, pompát szimbolizál.Régóta szemezek vele ,sose mertem neki kezdeni,talán azért mert könnyűnek tűnik mégis technikailag egy összetett tésztáról van szó. Mivel nem minden háztartás engedheti meg magának a marcipánt stb ezért egy egyszerűsített verziót mutatok be. Ennek lényege ,hogy a bevonatot vajkrémmel helyettesítem, valamint vegyes lekvárral fogom össze. A tészta elkészítésében nagy segítségemre volt Hadarik Rita gyümölcskenyér céllisztje amit IDE KATTINTVA ti is könnyedén megtudtok vásárolni.A gyümölcskenyér is egy tömörebb szerkezetű tészta így azt gondoltam ezt választom a Battenberghez is. A megmaradt liszt se veszett kárba,hiszen egy másik süteményhez feltudtam használni. 

Hozzávalók : 


150 g porcukor


200 g vaj

4 m méretű tojás

1 tk vanília aroma
10 g kakaó 



"Ragasztó"

Szilva lekvár (Lehetőleg sütésálló)


A porcukrot a felkockázott vajjal kihabosítjuk, hozzáadjuk a vanília aromát és a tojásokat majd összekeverjük, végül a lisztkeverék hozzáadásával egynemű nokedli sűrűségű tésztát keverünk. Összesen 620 g lesz amit a következőmódon osztunk el : 315 g és 305 g utóbbihoz 10  kakaót keverünk így mind a két massza 315-315 g lesz. 10*20 cm kenyérsütő formát kiolajozunk és beletesszük a tésztát és 170 fokos előmelegített sütőben 20-22 perc alatt tűpróbáig sütjük. Ugyanígy sütjük ki a kakaós masszát is. A tészták miután kihűltek egyforma méretre vágjuk.Én ezt úgy oldottam meg hogy levágtam a két oldalából 2-2 centit (ezeket a darabokat a férjem megette de felhasználhatjuk díszítésnek vagy esetleg pohárkrémnek is ) így maradt 6 cm szélességű amit megfeleztem 3-3 cm-re . 
Mivel a fahéj, kakaó, szilva harmonizál egymással ezért én szilvalekvárral ragasztottam össze a tésztadarabokat. Szorosan frissen tartó fóliába csomagoltam a tésztát és fél óráig pihentettem a hűtőben.  
A megmaradt lisztből, másik süteményt készítek :) így egy morzsa se vész kárba.

Közben készítettem egy egyszerű vajkrémet:



100 g vaj

150 g porcukor

1 cs vanília cukor vagy aroma

1 csipet só


Egy tálba mértem a hozzávalókat és kihabosítottam ezzel burkoltam a tésztát.Eredetileg marcipánnal kellene de nem mindenki engedheti meg magának ezért is készült nálam egyszerű burkolattal,hogy mindenki eltudja készíteni.Rombusz mintázattal díszítettem és karácsonyra készülődve cukorgyöngyökkel és hópihével díszítettem. 







(promóció)
A süteményhez szükséges lisztkeveréket megtudjátok vásárolni ITT: https://glutenmentessutemeny.hu/termek/glutenmentes-gyumolcskenyer-lisztkeverek/




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...