2017. október 29., vasárnap

Povitica kalács gluténmentesen Barbara kelt tészta lisztből

Régen mikor lisztérzékeny lettem, Barbara termékekkel indítottuk a diétámat aztán mikor a közeli bolt bezárt eltűnt az étrendemből és váltottunk naturbit alfamixre amit szintén nagyon szerettem de szeretném ha a blogomon ezentúl más lisztekből készült ételek is nagyobb teret kapnának. Minden lisztkeverék más és mindegyiknek van trükkje,fortélya hogyan is kell a legjobbat kihozni belőle én pedig szeretek kísérletezni. A feltöltött receptjeimet bátran kipróbálhatod hiszen grammra pontosan kivannak mérve :)
A povitica kaláccsal először egy gluténos tv műsorban találkoztam és annyira megtetszett ez a csavaros belső ,hogy úgy gondoltam mindenképpen el kell készítenem gluténmentesen. Eredetileg ez a kelt tészta a horvátoktól származik amit karácsony idején készítenek. Egyszerre kakaós és diós káprázatos sülemény.

Hozzávalók: 

Tészta: 

4 dkg cukor
3 dkg friss élesztő
2 ek langyos víz
120 ml langyos tej
1 m méretű tojás
1 kk méz
5 dkg vaj
1 kk só

Töltelék:

15 dkg darált dió
1 ek holland kakaópor
3 ek cukor
5 dkg olvasztott vaj
50 ml tej
1 tojás

Kenéshez:
Tojásfehérje

A lisztkeveréket, cukrot, friss élesztőt tálba mérjük és alaposan elkeverjük, a  mézet,vajat, tojást és a folyadékokat hozzáadjuk,legvégül a sót is és sima tésztát gyúrunk. A tésztát langyos helyen duplájára kelesztjük,  ( én a nagyon langyos konvektor tetejére tettem és kb 40-45 percig kelesztettem) ezután átgyúrjuk, szilikonos felületen olyan vékonyra nyújtjuk amilyenre csak tudjuk. Megkenjük olvasztott vajjal, majd tojással és rászórjuk a dió+kakaó+cukor keverékét, elegyengetjük a felületén meglocsoljuk tejjel és krémesre tapogatjuk. A szilikon segítségével könnyedén feltudjuk tekerni ezt a roppant vékony tésztát, és tekert állapotában is tudjuk hosszabbra nyújtani a kezünk segítségével, mintha hurkát tapogatnánk,kb olyan mozdulatokkal hosszabbítsuk. A tésztát mint egy kolbászt feltekerünk és kiolajozott sütőformába tesszük. Én püspökkenyér formát használtam aminek a mérete 20*10 cm. A tészta tetejét lekentem tojásfehérjével és előmelegített sütőben 150 fokon 75 percig sütöttem. 
A formából vegyük ki és hűtsük ki csakis ezután szeleteljük fel. 

Töltelék elkészítése:

A diót, cukrot és kakaót forgassuk össze és a többi hozzávalót a tésztára kenjük rá,mert ha mindent összekeverünk ezen a vékony tésztán nem tudjuk egyenletesen eloszlatni és csak szakadni fog.

Kenés: 

Tojásfehérjével kenjük le összesen a sütés ideje alatt 3* elsőnek mikor betesszük, másodszor félidőben harmadszor pedig a vége előtt 10 perccel amikor is nem csak lekenjük hanem cukorral meg is szórjuk a tetejét. 



Tipp: Ennek a tésztának a sütési ideje fontosabb mint maga a kelesztése, hiszen alacsony hőmérsékleten kell sütni sok sok percig, minimum 1 órán keresztül,de az én sütőmben 75 perc kellett neki mire azt mondhattam, hogy elkészült. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...