2017. október 15., vasárnap

Kréker Gluténmentesen Hadarik Rita zsúrpogácsa céllisztből

Kreatív kedvembe voltam ,átszellemültem és elővettem gyermeki énem :D Mivel korábban már írtam készülődök a karácsonyra, próbálgatom a sütiket . Volt itthon egy csomaggal még Hadarik Rita zsúrpogácsa céllisztjéből, ami 300 g de ehhez a receptemhez mindössze 100 g liszt kell és így is rengeteg ropogtatni való lesz belőle, tehát 1 csomagból három adagot készíthetünk és egy morzsa liszt se veszik kárba. Karácsony miatt az ünnepi kiszúróimmal "játszottam" készítettem fenyőfákat, hullócsillagot, hópihét, és emberkéket. Az embereket felöltöztettem ,a fenyőket feldíszítettem csuda jó móka és még jobb ha gyerekekkel együtt végezzük, kreatívak, ügyesek, tanulhatnak sütni, és egy élmény nekik amit aztán meg is tudnak közösen enni :) 
Ez a világ legegyszerűbb és legfinomabb krékere , adok néhány ötletet hogyan tudjuk felturbózni ezt az összesen 4 hozzávalós tésztát 

Hozzávalók:

100 g reszelt trappista sajt 
100 g Hadarik Rita zsúrpogácsa célliszt
100 g vaj
1 db L méretű tojás

A sajtot apró lyukú reszelőn lereszeljük a vajjal, tojással és liszttel összegyúrjuk. Mivel a HR zsúrpogi lisztkeverék 300 g így pontosan 3 adag készíthető belőle. A tészta a vaj gyúrása miatt fellágyul ezért kb 20 percre hűtőbe helyezzük. Miután visszahűlt a tészta, szilikonos gyúrótáblán 3.4 mm vastagságúra nyújtjuk, különböző formákkal kiszaggatjuk.A megmaradt tésztához egy csipet köménymagot és egy női marék vegyes magot gyúrunk ezt újra kinyújtsuk és ezt is kiszurkáljuk. Előmelegített sütőben 190 fokon 8-10 perc alatt kisütjük. 

Díszítési tanácsok: 

A karácsony közeledtével én ünnepi kiszúrókat választottam, pl fenyő, baba, hópihe és hullócsillag.

A fenyők egyik részét a magokkal összekevert tésztából szaggattam ki, míg a másik felét vastagra reszelt füstölt sajttal és magokkal díszítettem.

A babákat a következőképpen formáztam:
haj: köménymag és napraforgómag
fül: napraforgómag
orr: köménymag
szemek: egész feketebors
Cipő,sapka,kesztyű: tökmag
ruházat: sajt ,magok









(Promóció)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...