2017. október 18., szerda

Kürtős kalács és kürtőskalács tölcsér gluténmentesen Naturbit alfamixből


Az elmúlt héten vásár volt a városban a rengeteg szőnyeg, holmi, ruhanemű mellett a sok finomság is jelen volt köztük a kürtős kalács is . Olyan illata volt,hogy legszívesebben ráraboltam volna de hát ugye gluténos. Napokig az orromban éreztem az illatát így muszáj volt nekilátnom és itthon is megcsinálni.Túl is teljesítettem a dolgot hiszen nyáron egy jó barátnőm mindig enni akart kürtős fagyit de ugye kerültük a helyet hiszen én nem fogyaszthattam. Nos gondoltam ha már kürtős kalit csinálok kipróbálom a tölcsér formáimat amit ITT  tudtok megrendelni.


Hozzávalók:

50 dkg naturbit alfamix
10 dkg porcukor
1 tk Tápióka keményítő
30 g friss élesztő
1 csipet só
fél marék mazsola (elhagyható)
5 dkg vaj!
1 ek méz
150 ml langyos tej
3 ek joghurt
1 m méretű tojás 

A tészta felületét olvasztott vajjal kenjük le

Tetejét: 1 tojással kentem le


A száraz összetevőket a friss élesztővel gyors mozdulatokkal eldolgozzuk majd hozzáadjuk a folyadékokat a tojás kivételével. A tésztát elkezdjük gyúrni,mikor már kezd összeállni hozzáadjuk a tojást és sima felületű tésztává gyúrjuk és meleg helyen kb. 60 percig kelesztjük.A megkelt tésztát enyhén lisztezett felületen átgyúrjuk majd tetszőleges méretű gombócokra szedjük és kisodorjuk hosszú vékony rúddá. Én wc gurigákat szilikonos sütőpapírral vontam be és ezeken sütöttem. Pont jó a mérete se nem nagy se nem kicsi. A gurigákra úgy tekerjük fel a tésztát,hogy folyamatosan lapogassuk rá végül kézzel sodorjuk meg a gurigát ,hogy rásimuljon a tészta. Lekenjük olvasztott vajjal és fahéjas cukorban megforgatjuk. Tepsibe állítjuk és 170 fokon aranybarnára sütjük. Mikor megsült ne vegyük ki egyből a formát mert összeesik a tészta. 

A tölcséreket hasonlóképp készítettem, bevontam szilikonos sütőpapírral feltekertem , vajjal lekentem,beleforgattam fahéjas cukorba és fejjel lefele állítottam a tepsibe. Ugyanúgy 170 fokon sütöttem meg formán hűtöttem ki. 
Tölteléknek: Tejszínt vertem fel, megtöltöttem a tésztát és csokiöntettel locsoltam le .









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...