2017. október 19., csütörtök

Néró aprósütemény gluténmentesen Hadarik Rita linzer céllisztből

Továbbra is karácsonyra készülök de ezt a sütit most más számomra fontos ünnep ihlette.
Pár hete a férjemet beneveztem egy sorsolásra a helyi rádióba ahol 2. házassági évfordulónk alkalmából szerettem volna köszönteni,szerencsések voltunk hiszen ő volt a nyertes. Egy tálca süteményt kaptunk egy cukrászda felajánlásából amiből ugyan én nem ehettem de nem is a sütemény volt a lényeg hanem az ,hogy ország világ kicsik nagyok hallják azt milyen szerencsésnek érzem magam,hogy Ő a társam, az életem, a mindenem, a másik felem. Na de visszatérve a süteményre, elmentünk a cukrászdába ahol amíg összeválogatták a nyereményét én nézelődtem.Láttam cuki aprósüteményeket aminek Néró volt a neve. Készítettem már régebben is ilyen süteményt,de minden lisztből más az íze, állaga. Úgy döntöttem idő hiányában, hogy ne csak a férjem tudjon enni hanem én is és nem volt kedvem átcantatni az egész városon,ezért mikor hazajöttünk előkaptam egy Hadarik Rita féle linzer céllisztet és gyors begyúrtam kisebb nagyobb változtatással. Össz- vissz formázással, sütéssel, csokizással, hűtéssel mindennel együtt 1,5 óra múlva már ehettem is a néró aprócskákat.


Hozzávalók:


16 dkg vaj

15 dkg porcukor
1 db citrom reszelt héja
1 tk vanília cukor
6 db m méretű tojássárgája



Töltelék:

baracklekvár 
olvasztott csokoládé

A porcukrot a vajjal kihabosítjuk, a lisztkeveréket, citromhéjat, vanília cukrot, és a tojássárgákat hozzákeverjük . A tészta lágy lesz ettől nem kell megijedni. Vizes kézzel vagy habzsák segítségével tetszőleges méretű köröket formázunk. Én piskótatallér valamint babapiskóta sütőformát használtam. 180 fokos előmelegített sütőben 10-12 perc alatt készre sütjük.

A tallérokat baracklekvárral összeragasztjuk és olvasztott csokoládét kiskanál segítségével rácsorgatunk. 








(promóció)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...