2017. október 10., kedd

Piramis keksz gluténmentesen Hadarik Rita csokis keksz céllisztből

Igaz ,hogy még csak október van de én már most készülök a karácsonyi időszakra. Mindig előre eltervezem,begyakorolom az ez évi süti összeállítást.Vettem a százas boltban egy kütyüt amivel piramis alakú kekszet lehet formázni, pár száz forint volt nem nagy tétel. Szoktam készíteni kókuszgolyókat de az olyan snassz,felszerettem volna dobni őket. Azt hiszem sikerült :) első próbálkozásnál a formát mikor kinyitottam a tészta kilapult xd na mondom itt baj van. Aztán erősítettem a tészta állagán úgy már profin ment :D . Elképesztően finom, dekoratív süti amit ráadásul feltudunk dobni minden jóval Én az üreget kókuszmasszával töltöttem meg, de helyettesíthetjük gesztenyével vagy akár meggyzselével is. Mivel a gluténmentes kekszek ára igen borsos, ezért magam készítettem és két legyet ütöttem egy csapásra, hiszen Hadarik Rita csokis keksz céllisztjével elkészíthettem ami már magában is tartalmazta a kakaót ami számomra irtó nagy mázli mert nem volt itthon kakaóporom, valamint vannak benne apró csokicseppek ami még jobban felturbózzák a sütit. 
Sok-sok képet raktam ehhez a blogbejegyzéshez,hogy NEKTEK minél egyszerűbb legyen az elkészítés :) 

Recept:

A keksz alapot Hadarik Rita csokis keksz céllisztjének csomagolásán található leírás alapján készítettem a következőképp:

Hozzávalók 30-32 darabhoz:

1 csomag “Hadarik Rita gluténmentes Csokis-kakaós keksz lisztkeverék”
100 g porcukor
135 g vaj
1 db M-es tojás

A csokis lisztkeveréket egy keverőtálba tesszük, és belekeverjük a porcukrot.
A hideg vajat felkockázzuk, majd gyors mozdulatokkal belemorzsoljuk a száraz anyagba.
Végül az egész, lazán felvert tojással ruganyos tésztát formázunk belőle.
10 percet pihentetjük a tésztát a hűtőben.
30-32 egyforma darabra vágjuk, tenyerünkkel golyókat formázunk belőle.
Egy tepsit kibélelünk szilikonos sütőpapírral, erre helyezzük kellő távolságra egymástól a kekszgolyókat.
A tenyerünkkel kissé lelapítjuk őket, egy villával csíkokat nyomunk rájuk.
170 fokos, előmelegített, légkeveréses sütőben kb. 7-8 perc alatt készre sütjük.
Forrás eléréséhez kattints IDE

Piramishoz: 


40 dkg keksz összemorzsolva
10 dkg porcukor
4 ek lekvár
1 ek rumaroma
50 g kókusz

Töltelék: 


7 dkg porcukor
5 dkg vaj
5 dkg kókusz
50 ml tej

A tejet a kókusszal összefőzzük páR perc alatt majd kihűtjük,ezután hozzákeverjük a porcukrot és a vajat is . Fél órára hűtőbe tesszük pihenni. 

Az összemorzsolt kekszet,  porcukrot, lekvárt ,rumaromát és a kókuszt összegyúrjuk és pár percig állni hagyjuk. A piramis formát vékonyan bekenjük olajjal és egy gombóc tésztát nyomunk bele és a kupola segítségével mélyedést készítünk benne. A lyukat megtöltjük a kókuszkrémmel és egy linzerkoronggal lezárjuk amit még a múltkor készítettem a diókosárkákkal együtt. A süteményt 2 órára hűtőbe helyezzük,ezután porcukorral vagy kókusszal megszórva tálaljuk. 








promóció


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...