2017. november 13., hétfő

Szilvás-tepertős papucs gluténmentesen Hadarik Rita gyümölcskenyér céllisztből

Lassan felkerül az i-re a pont ,összeáll a fejemben a karácsonyi süti lista,legalábbis állna hiszen mindig készítek valami újat és újat és mindig kiesik egy előtte ígéretes sütemény és lép helyére egy másik. Lassan ott tartok ,hogy lesütöm az egész blogomat :D mert próbálok válogatni osztályozni de nem megy mert mindegyik oltári finom. Rita lisztkeverékeit azért szeretem a legjobban mert másodnap harmadnap még fincsibb mint első nap. Furcsa hiszen a gluténmentes süteményeknél megszokható ,hogy első nap a favorit más napra kicsit szikkad viszont ezeknél a célliszteknél épp fordítva tapasztalom, másnap brutálisan finomak. Pl tegnap készítettem ezt a szilvás-tepertős papucsokat amikből az asztalon maradt 3 db nem voltak becsomagolva semmi extra mégis puha omlós volt és hűűűű az a szilva és fahéj egyveleg a konyhát is belengte na meg az ízlelőbimbóimat is . És külön nagy szó,hogy apa kb 30 éve nem evett olyan süteményt amiben van tepertő mert volt egy kellemetlen élménye a tepertős süteménnyel,mégis sikerült meggyőznöm,hogy kóstolja meg és olyannyira sikeres volt ez a manőver hogy bepuszilta az egészet amit átvittem :D Szóval még egy sütemény amin osztozhatok még több fele ugyanis a családban csak én vagyok lisztérzékeny mégis nekem jut a legkevesebb süti :D 
Hozzávalók:

100  darált tepertő
2 db m méretű tojás
50 g cukor
20 g zsír
60 g tejföl
50 ml tej


A céllisztet a cukorral elkevertem, a darált tepertővel, tojásokkal,zsírral,tejföllel elkezdtem gyúrni ,a tejet fokozatosan gyúrtam a tésztához figyelve az állagát, de mindet felvette.20 percre hűtőbe helyeztem pihenni, ezután kb 4-5mm vastagságúra nyújtottam felvágtam tetszőleges nagyságúra és srégen szilvalekvárt helyeztem el rajta.Körbekentem tojással  és a két szemközti oldalát ráhajtottam így értem el a papucs formát. Sütőpapírral kibélelt lemezre helyeztem lekentem tojással és előmelegített sütőben 180 fokon kb 25 percig sütöttem ( sütő teljesítményétől függ) .
Amikor sült olyan jó fahéj illat volt a konyhában teljesen karácsonyt éreztem :) másnap még finomabb a sülemény. 





(Promóció)






A receptben használt Hadarik Rita gyümölcskenyér céllisztet megtudjátok vásárolni IDE KATTINTVA


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...