2017. november 26., vasárnap

Szilveszteri snidlinges-sonkás-sajtos falatok gluténmentesen Hadarik Rita zsúrpogácsa céllisztből

Igaz a mondás miszerint "Nem lehet elég korán kezdeni" ugyan még a karácsony sem múlt el én már a szilveszteri partikra gondolok.Amikor búcsút mondunk az óévnek és köszöntjük a reményekkel, bizalommal teli új évet. A karácsonyi nagy édes habzsi dőzsi után igazán jól esik valami sós, ezek a cukiságok pedig még jobban feldobják a hangulatot. Ehhez a sós cukisághoz Hadarik Rita zsúrpogácsa céllisztjét választottam.
Hozzávalók:



25 g vaj 
50 ml tej
csipet só
3 g sütőpor
1 m méretű tojás sárgája
20 g aprított sonka
50 g reszelt trappista
1 kk snidling

A céllisztet, sütőport,sót a vajjal összemorzsoljuk,hozzáadjuk a sonkát, snidlinget, reszelt sajtot, tojást, és elkezdjük gyúrni.A tésztához a 50 ml tejet apránként adjuk hozzá, az én tésztám felvette az összes mennyiséget. 20 percig hűtőben pihentettem,majd 4-5 mm vastagságúra nyújtottam.


Készítettem malackákat: 
fej: 6 cm kör formájú kiszúró 
orr: habkinyomó cső szélesebbik része 
orrlyuk: kisebb borsszem segítségével is meglehet csinálni de én fondant formázóval készítettem
szem : szemes bors vagy tökmag
Fül: szív alakú forma alsó csücskével kiszúrt tésztadarab
Összeillesztés: tojás

Lóhere:
kisebb szívalakú kiszúró 4 db tojással összeillesztve

Patkó:
amivel a malacok fejét szaggattam ki annak a formának a 3/4-ed részét szúrtam a tésztára majd a szélétől 1 cm lentebb újra kiszúrtam kicsit megigazítottam és így lett patkó. Kézzel is elkészíthetjük kisodorjuk a tésztát ellapogatjuk és patkó formára hajtjuk.

Készítettem egy szarvast is ami karácsonyi sütésre is tökéletes:
a baba alakú formázóval kiszúrtam a tésztát fejjel lefele állítottam így a baba fej része lesz a szarvas arca a lábai pedig az agancsa amit köménnyel , lenmaggal, tökmaggal és borssal díszíthetünk.










(Promóció)
A receptben használt lisztkeveréket megtudod vásárolni itt: Hadarik Rita zsúrpogácsa célliszt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...