2018. január 9., kedd

Fánk Barbara lisztkeverékből laktóz és gluténmentesen

Így a farsangi báli szezonban mindig előkerülnek a nagy klasszikusok. Fánkok,csörögék mindenféle formában ízesítésben én szeretem a hagyományos süteményeket egy kis csavarral :) .

Hozzávalók:

3 dkg friss élesztő
10 dkg apróra reszelt alma
3 db m méretű tojássárgája
2 dl laktózmentes tej
10 dkg laktózmentes margarin
vanília aroma ízlés szerint kb 1 kk
csipet só
4 dkg cukor
fél citrom reszelt héja
lehet tenni bele rumot de én nem szoktam

A hozzávalókat tálba mérjük és sima tésztává gyúrjuk , állaga kissé ragacsos lesz. A tésztát fém tálba helyezzük sütőzacskóba tesszük és 50 fokos sütőbe tesszük kelni fél órára. Amikor szépen megkelt a tészta átgyúrjuk kinyújtsuk, és tetszőleges méretűre formázzuk én 6 cm átmérőjű kerek szaggatót használtam. Öntöttvas lábast félig felöntjük olajjal és közepes lángon felforrósítjuk. Próbáljuk kivárni a felmelegítést és ne hirtelen forrósítsuk fel mert akkor megég a fánk. A fánk korongok közepére lyukat fúrunk és az olajba helyezzük.Én egyszerre 3 fánkot sütöttem ,hogy legyen helyük mozogni oldalanként 1-1 percig sütöttem. Ezután konyhai papírtörlőn lecsepegtetjük a felesleges olajtól , lekvárral és porcukorral tálaljuk. 

Tipp:  - Az alma hosszabb ideig puhán tartja a fánkot
- A sütőzacskó a Diéta Bt. gluténmentes lisztkeverékeit szebben megkeleszti
- Az öntöttvas lábasban egyenletesebben sül meg a tészta








A recepthez használt lisztkeveréket megtudod vásárolni a Barbara termékcsalád webshopjában ahol a legkedvezőbb áron juthatsz hozzá: Diéta Bt webáruház




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...