2018. január 23., kedd

Gluténmentes pizza és cipó a Madame loulou Bread-Pizza lisztkeverékből

Készítettem már sok pizzát jó pár lisztkeverékből de mindegyik más hol ezért hol azért . Én úgy gondolom,hogy 2007-ben mikor kiderült,hogy lisztérzékeny vagyok a két kezemet összetettem volna, ha ennyi márka lisztkeverékei közül válogathattam volna. Persze már akkor is voltak olyanok amik kitűntek a többi közül és mai napig az gluténmentes étkezésemhez tartoznak ilyenek a Diéta Bt. termékei vagy említhetnék még másokat is.Örülök,mikor lehetőségem adódik új terméket kipróbálni persze ezek között is van olyan ami nem nyeri el a tetszésemet és olyan is ami további étkezéseimben sokszor előfordul majd. 
A Madame loulou termékei Olaszországból származik és Magyarországon a Syrinx D.S.Kft. forgalmazza ezeket a termékekről az http://allergiamentesen.hu/ oldalon olvashattok.
Ma pizzát és cipót próbáltam sütni a Kenyér-pizza lisztkeverékből erről írtam egy kis összefoglalót.

A csomagoláson korrektül le vannak írva a dolgok ,de mivel nem volt extra szűz olívaolajam én sima étolajat használtam valamint nem akartam felbontani plusz 1 csomag élesztőt így 7g szárított élesztőt használtam. 
Egy tálba mértem 340 ml meleg vizet , beleszórtam 7 g szárított élesztőt, 8 g étolajat majd a lisztkeveréket és robotgép keverőszárával 5 percig kevertem. Egy fém tálat kiolajoztam beleraktam a tésztát és egy sütőzacskóba helyeztem. 10:47-től 11:22-ig kelesztettem a konyhapulton. Kelesztés után a tésztát rizslisztezett felületre borítottam egy maroknyi méretű gombócot lecsíptem és 12cm kapcsos tortaformába tettem (előtte kiolajoztam a formát) , a pizzát 28 cm-es pizzasütő tepsi raktam. A kenyér tetejét bevágtam késsel és 190 fokos sütőbe helyeztem. Mellé raktam a pizzát is amit úgy készítettem,hogy a kezemmel ellapogattam a tésztát, belehelyeztem a formába kicsit a tepsi pereme felé nyomkodtam körbe raktam sajttal és ráhajtottam a szélt. Ezt is a sütőbe helyeztem, sütöttem 10 percig majd kivettem a sütőből feltétekkel megszórtam és további 10 percig sütöttem.Kivettem a pizzát és a cipót megkentem a pizza szélét és a cipó tetejét tojással majd további 5 percig sütöttem. 

Tipp: Tojással azért kentem le mert nekem fakó volt a színe. 

Pozitív: Könnyű volt a tésztával dolgozni, nagyon szépen megkelt, egyenletesen átsült, a cipónak is és a pizzának is sűrűbb mégis nagyon szép lett a belseje.
Negatív: Mikor porállagú a keverék akkor van egy fura illata ( valószínűsítem ez a útifűmaghéj ) de mikor bekeverem és megsütöm már nem érződik se az illatán se az ízén. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...