2018. március 17., szombat

Formakalács laktóz és gluténmentesen

Van egy Partikenyér szettem ami nem csak kenyérsütésre alkalmas. Csőszerű a két végén kupak található virág, szív és csillag formájúak a cookori.com webáruházból szereztem be.
Limara péksége oldalán találtam egy búzás receptet ezt alakítottam át glutén és laktózmentessé.

Hozzávalók:

1 dl laktózmentes tejszín
1 dl laktózmentes tej
1 db m méretű tojás
csipet só
1 ek Barbara burgonyapehely
1,5 ek cukor
30 dkg Barbara kelt tészta lisztkeverék
2,5 dkg friss élesztő
10 g Barbara kakaópor
1 ek lm margarin


A lm tejszínt, lm tejet, tojást, cukrot,élesztőt tálba mértem és összekevertem csomómentessé, hozzáadtam a lisztkeveréket,burgonyapelyhet végül  sót és sima tésztává gyúrtam.

Összesen 630 g lett, kelesztés nélkül kettéosztottam a tésztát és az egyik felébe belegyúrtam a kakaóport.

Mindkét tésztát kinyújtottam fél cm vastagságúra,a fehéret lekentem az olvasztott margarinnal és rátettem a barna tésztát majd együtt nyújtottam fél cm vastagságúra.

Lekentem újra margarinnal és feltekertem, kettéosztottam az egyik felét csillagformájú csőbe a másikat a virág formájú csőbe helyeztem. A kupakot mindkét oldalra rátettem és 50 fokos sütőben 30 perc alatt megkelesztettem.

Kelesztés után egyik oldaláról eltávolítjuk a fedélt és 190 fokos sütőben 25-30 perc alatt készre sütjük, kihűlve szeleteljük.



A sütési alapanyagaimat a Diéta Bt. webáruházából válogattam össze: http://dietabt.hu/webshop/

(Szponzorált tartalom) 


Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...