2018. augusztus 27., hétfő

Földmunkagép torta gluténmentesen laktózmentesen

A férjem ma lett 28 éves, nehézgépkezelőként dolgozik így elhatároztam ,hogy ehhez a témához kapcsolódóan fogok neki tortát készíteni természetesen glutén és laktózmentesen. Ő ugyan nem lisztérzékeny de itthon csak olyan hozzávalók vannak amiket én is ehetek. Szeretem a formatortákat és attól,hogy lisztérzékenyként élek még nem jelenti azt,hogy ne érdemelnénk meg mi is mókás tortákat. Így született ez a jelenet is ahol a föld" naturbit csokis kekszből készült,a piskóta naturbit alfamixből a fondant pedig a Betti oldalán megtalálható recept szerint.Nagyon örült neki és boldog vagyok mert örömet szerezhettem neki a szülinapján.


Kakaós Piskótához:

8 db m méretű tojás
8 ek cukor
7 ek naturbit alfamix
1,5 ek holland kakaópor
csipet só

A tojásokat kettéválasztjuk a fehérjét 2 ek cukorral kemény habbá verjük,a sárgájához adjuk a többi cukrot,sót és a kakaót majd alaposan kikeverjük. A felvert habhoz keverjük óvatosan,hogy ne törjön össze a hab végül a naturbit alfamixet is hozzáadagoljuk.Előmelegített sütőben 30*25cm tepsiben 160 fokon 35 perc alatt tűpróbáig sütjük.

Fehér piskótához:
8 db m méretű tojás
8ek cukor
8 ek naturbit alfamix
csipet só

A tojásokat kettéválasztjuk a fehérjét 2 ek cukorral kemény habbá verjük,a sárgájához adjuk a többi cukrot kikeverjük, a felvert habhoz keverjük ügyelve ne törjön össze a hab.35*35 cm tepsiben 160 fokos előmelegített sütőben megsütjük 35 perc alatt.

Munkagép piskótája:
6 db m méretű tojás
6 ek naturbit alfamix
6 ek cukor
csipet só

A fentiekhez hasonlóan elkészítjük a tésztát, 20*25 cm tepsibe sütjük ki. Ez lesz a munkagép teste.

Krém:
6 dl tejszín
3 ek holland kakaópor
5 ek porcukor ( ízlés szerint)
kevés rumaorma

Vajkrém:
250 g porcukor
250 g vaj vagy margarin ( én utóbbit használtam)

Fondant: Én margarint használtam hozzá ,színezékként sárga ételfestéket használtam illetve holland kakaót.


Kiskuktától ismét.

ek Lucullus étkezési zselatin (10 gr)
ek víz (70 gr)
ek (15 gr)  margarin vagy vaj
ek méz (50 gr)
porcukor szitálva, amennyit felvesz

A vízben a zselatint felforrósítjuk,majd a vajat vagy margarint és a mézet hozzákeverjük és addig kavarjuk míg elolvad a vaj.Ezután a porcukor kb feléhez adjuk és elkeverjük majd fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot,míg nyújtható masszát kapunk.Eleinte ragadni fog,de aztán jól formázható lesz.Én ezt mindig 1-2 nappal hamarabb csinálom meg.

(Betti oldalán leírtak szerint)

A torta összeállításához a kakaós piskótát félbe vágtam alsó réteg kakaós volt amit megkentem a krémmel,ezután jött a fehér piskóta (gáztepsi méretből vágtam ki)amit szintén krémmel kentem le végül a harmadik réteg szintén kakaós piskóta volt. Egy órára hűtőbe helyeztem pihenni. Közben elkészítettem a munkagépet:
Alsó része kettő rétegből állt, mérete 10*16 cm volt,második réteg szintén két elemből állt ezek mérete 8*8 cm , a teteje pedig 5*5 cm .A rétegeket krémmel rögzítettem össze hűtőbe helyeztem 1 órára.A dupla rétegek egyike a maradék gáztepsi méretből vágtam ki a másikat a 6 tojásosból.A tésztákat lekentem a vajkrémmel és 30 percet hűtőbe pihentettem. A fondantot sárgára valamint barnára színeztem.Porcukros felületen kinyújtottam (nincs műanyag sodróm ezért folpackkal nyújtottam ) és ráterítettem a tortákra az alap barna lett a gép sárga.
A kerekeket 3 cm illetve 5 cm átmérőjű kör alakú formával szúrtam ki. Közepét kisebb körformával kiszedtem és sárga fondantal töltöttem meg. A gumiabroncsot úgy készítettem,hogy a barna fondantot vékony csíkokra vágtam és srégen a kerekekre helyeztem. Az ablakait fehér és barna fondant összesodrásával készítettem.
A fű alapja zöldre színezett vajkrém amit megszórtam zöldre színezett kókusszal.
A földet összetört naturbit csokis keksszel imitáltam.




Sütési alapanyagaimat a Hunorganic Kft. webáruházából rendelem
Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...