2019. január 6., vasárnap

Kinder torta gluténmentesen

Egy Úriember 60. születésnapjára készült a torta és kinder bueno volt az irány. Nos mivel lisztérzékenyként nem ehetjük a buenot ezért a férjem segítségét kértem.Vettünk neki egyet ami alapján leírta nekem az ízét amit én elképzeltem és gluténmentesként megalkottam.Valamint Bettitől tanultam egy új technikát amit a torta oldalán alkalmaztam .A visszajelzés szerint nagyon finom volt a torta :)

Tészta 10 szeletes tortához:

4 db m méretű tojás
4 ek cukor
4 ek naturbit alfamix
1 tk vanília cukor
csipet só

A tojásokat kettéválasztjuk a fehérjét kemény habbá verjük, a tojássárgát,vanília cukrot és sót sűrű masszává keverjük. Ezután a fehéret,sárgás masszát és a lisztkeveréket óvatosan ügyelve,hogy a hab ne törjön meg összekeverjük. 18-as tortaformába kanalaztam és előmelegített sütőben 160 fokon tűpróbáig sütöttem.
A formában hűtöttem és csak másnap vettem ki belőle.Ekkor 3 részre osztottam és megtöltöttem a következő krémmel:

250 g mascarpone
500 ml tejszín
3 ek nutella
1 ek zúzott mogyoró
1 ek porcukor
1 cs expressz zselatin

A tejszínt félig felverjük,hozzáadjuk a nutellát, mascarponet, expressz zselatint porcukrot,zúzott mogyorót és sima masszává keverjük. A habot 3 részre osztottam 2 rész krémet habzsák segítségével megtöltöttem a lapokat amiket 2 órán keresztül pihentettem a hűtőszekrényben.
Mikor kivettem a formát leszedtem róla hajszárító segítségével. Hő éri a fémet és az oldalától elválik a krém valamint szépen kenhető az oldala.
Visszatettem a hűtőbe 1 órára és ezután elkészítettem az oldalán a csorgatást.
A Naturbit csokicseppből 50 g-ot 1 tk étolajjal mikróban 1,5 perc alatt felolvasztottam.Habzsákba töltöttem a végére picike lyukat csináltam és az oldalára csurgattam körbe a csokit ami mivel hideg volt a tészta rögtön rákötött. Ezt újra hűtőbe helyeztem amíg elkészítettem a tetején lévő díszítést.A 3.rész krémhez kevertem 2 ek carte door csokiöntetet és 1 ek holland kakaóport amit feloldottam 1 tk étolajban. Újra összekevertem a krémet és nyomócső segítségével díszítettem a tetejét. Megszórtam zúzott mogyoróval és kinder csokival valamint toffiffevel díszítettem. Egy éjszakát pihent a hűtőszekrényben.



Sütési alapanyagaimat a Hunorganic Kft. webáruházából rendelem
Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...