2019. március 25., hétfő

Tojásos nokedli gluténmentesen

A férjemnek feltettem a szokásos kérdésemet : Mit főzzek ma? Már vártam a rutinszerű válaszát miszerint azt amit szeretnél... ehelyett azt mondta legyen tojásos nokedli így lett ez természetesen gluténmentesen. 
Sokan kérdeztétek a férjem hogyan viszonyul a gluténmentes ételekhez?! Nos mikor megismerkedtünk nem tudta mi az a lisztérzékenység de aztán elmondtam neki és ha ő készített nekem bármit is (mert amúgy tud főzni) mindig ügyelt nehogy szennyeződjön az ételem. Akkoriban otthon élt még szóval volt náluk gluténos ételek is és nem sokszor ettem náluk de mikor igen előtte mindig vetettem egy keresztet,hogy úristen csak éljem túl tünetek nélkül.Szerencsére mindig ügyelt rá oly annyira,hogy a saját konyhánkból minden gluténost száműztünk. Úgy főzök,hogy ő is én is gluténmentesen eszünk ha dolgozni van vesz magának zsemlét,kenyeret de a házba sose hozza be. Hétvégén vagy épp ha olyat főzök amihez pékáru kell akkor gluténmentest eszik ő is. Sikerült jól elkanyarodnom a tojásos nokedlimtől :D 

Hozzávalók:

3 db tojás
2 dl víz
1 kk só
25-30 dkg alfamix 
1ek étolaj

A lényeg hogy ne legyen folyós mint a palacsinta tészta de ne is legyen túl kemény,hogy szaggatni ne lehessen.
Forró bő lobogó vízbe szaggassuk  és főzzük ki.

A megfőtt nokedlit tegyük serpenyőbe vagy tepsibe üssünk rá 3-4 tojást pici sót keverjük el és süssük össze.
Salátával tálaljuk,jó étvágyat!


Sütési és főzési alapanyagaimat a Hunorganic Kft. webáruházából rendelem
Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...