2019. május 4., szombat

Lekváros kifli gluténmentesen és laktózmentesen

Hozzávalók: 

50 dkg alfamix
10 dkg vaj
2 db M méretű tojássárgája
9 dkg porcukor
3,5 dkg friss élesztő
2 bő evőkanál tejföl
150 ml langyos tej+50 ml ha igényli a tészta
1 csipet só

Töltelék: 

Lekvár


A tejet, tojássárgáját és élesztőt elkeverjük,majd hozzáadjuk a vajat, porcukrot, tejfölt, alfamixet végül a sót és sima tésztát gyúrunk belőle nem kell megijedni az állagától ugyanis ragadósabb lesz a tészta én szilikon spatula segítségével formáztam gombóccá. A tésztát enyhén kilisztezett (alfamix) edénybe helyeztem frissen tartó fóliával letakartam és a konyhapulton 1 órán keresztül kelesztettem.Ezután fél cm vastagra és kör alakúra nyújtsuk a tésztát 8 cikkre vágjuk lekvárt helyezünk rá feltekerjük és megkenjük tojással.
180 fokos előmelegített sütőben 34-40 perc alatt aranybarnára sütjük.
Tipp: a gyúrást végezzük gumikesztyűben így jobban lehet bánni a tésztával.




Sütési és főzési alapanyagaimat a Hunorganic Kft. webáruházából rendelem
Készítette: Cseszákné Molnár Julianna

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

baconos-sajtos csónak

  30 dkg naturbit alfamix 2ek tejföl 1ek olaj 1tk só 1tk cukor 1cs instant élesztő 150 ml víz(+50 ml szükség esetén A lisztet keverőtálba te...